Voor veel van onze klanten is het realiseren van een optimale vorm van veiligheid&gezondheid (V&G) de belangrijkste drijfveer om te digitaliseren. In control zijn over V&G draagt bij aan gelukkige medewerkers (en hun familie) en de continuïteit van een organisatie.
Toewerken naar deze situatie vraagt om een investering in tijd en geld. Het goede nieuws is dat deze investering in veel gevallen leidt tot een kostenbesparing of een reductie in arbeidsuren.
Het is fijn dat een belangrijk deel van de kosten wordt gedekt op het moment dat je over gaat tot digitalisering.
Rechts zie je een voorbeeld van een bedrijf met 75 medewerkers waar een vijftal meldingen per week worden geplaatst waar voor een deel weer opvolgacties uit voort komen.
De winst met digitalisering wordt behaald op de volgende onderdelen:
De winst van digitalisering van meldingen zit in het beperken van onnodige communicatie als gevolg van onduidelijkheid over de inhoud en voortgang van de melding. Ook betrouwbaarheid van data wordt bereikt met digitale vastlegging van meldingen.
In dit tweede voorbeeld gaan we uit van een organisatie met 180 medewerkers.
Per week worden er totaal tien meldingen geplaatst. Een deel van deze meldingen komt voort uit gedigitaliseerde inspectieformulieren die automatisch worden aangemaakt bij een non-conformiteit. In dit voorbeeld worden er dus ook per week een vijftal inspectieformulieren ingevuld.
De winst met digitalisering van meldingen en de daarbij behorende opvolgacties tref je hierboven aan. Met formulieren is dat voor een gedeelte hetzelfde maar zijn er ook verschillen:
Bij meldingen zien we dat er een aanzienlijk winst is te behalen in de communicatie, waarbij digitale inspectieformulieren daar een enorme efficiëntieslag aan toe voegt. En niet onbelangrijk; de betrouwbaarheid van je data neemt aanzienlijk toe door bijvoorbeeld beperking van de kans op misinterpretatie van een handschrift.
Dan het derde voorbeeld met een bedrijf met 450 medewerkers. Hier wordt de applicatie intensief en met meerdere functionaliteiten gebruikt.
Per week worden er 20 meldingen geplaatst, tien inspectieformulieren ingevuld en vijf terugkerende beheersmaatregelen afgerond. Borging van de terugkerende beheersmaatregelen is noodzakelijk om belegde verantwoordelijkheden met elkaar te kunnen volgen. De efficiëntievoordelen van digitalisering van meldingen en inspectieformulieren zijn hierboven behandeld. Met de toevoeging van borging van terugkerende beheersmaatregelen realiseer je het volgende:
Ook voor het onderdeel borging van beheersmaatregelen is winst te behalen door efficiëntie registratie en communicatie. De efficiëntie neemt aanzienlijk toe omdat geautoriseerde gebruikers toegang hebben tot eigen dashboards.
Kenmerkend voor de organisaties die onze toepassingen gebruiken is de ambitie om veiligheid, gezondheid en continuïteit doelmatig te beheersen en te verbeteren. Door de modulaire opbouw en schaalbaarheid geschikt voor ieder type organisatie en budget.